Aimn Cheetah set
Aimn har gjort det igen, tagit fram ytterligare en kollektion med fantastiska träningskläder. Det är som ett beroende, jag vill ha alla. Jag tror jag har runt 6-7 tights nu och jag älskar alla! De har gjort om bharna nu också så att de är lite högre, det gillar jag. Innan var de ganska urringade och det gillade jag inte riktigt. Denna toppen är i storlek S och tightsen är XS. Förutom detta set är jag lite sugen på Anaconda-setet! Spana in den nya kollektionen » här.

Min tredje match i IFMA -58kg
Jag hittade även min tredje match, för er som är nyfikna på den. Jag har kollat på den ganska många gånger nu och ser massor av saker jag måste bli bättre på, min guard är ju ett fantastiskt exempel. Däremot är jag väldigt nöjd med denna matchen, inte bara för resultatet utan för hur jag genomförde den. Det är också första gången jag hör min kära mamma kalla mig "Alex", vilket alla andra gör oftare än vad de säger Alexandra, haha. Det jag är mest nöjd med denna matchen är att jag har bra tryck i det mesta, fick in en del armbågar och lyckades ducka en spark, det händer väldigt sällan haha. Det jag är mindre nöjd med är att det blir lite grötigt i boxningen när jag blir trött och att jag inte tog tag i clinchen fler gånger, men hon var väldigt duktig på att hålla mig på avstånd. 

Anledningen till att matchen blev 58kg istället för 57kg var för att vi möttes där eftersom att vi tog matchen 1,5 dag innan och jag kände inte för att svälta mig själv eller basta bort 3kg. 
"Positiva tankar för dig framåt, negativa tankar blockerar dig"
God morgon!

Jag har inte sovit många timmar inatt, många tankar höll mig vaken. Tanken var att springar intervaller nu på morgonen, ja det var en god tanke i alla fall men jag borde veta vid det här laget att min kropp behöver lite energi i sig för att klara av det så det blev en rask promenad istället vilket var jätteskönt. Intervallerna får vänta till senare i veckan. Jag är så nöjd med mig själv de mornar jag orkar ta mig upp och ut, det är en sån skön start på dagen och får hela kroppen att vakna. Även om det inte är värsta träningspasset så sätter det liksom igång kroppen, love it ♥

Men angående löpning. Jag känner verkligen att jag kommit igång nu, jag kan längta ut till löpspåret och så har det inte varit innan. Jag tyckte dock att det var rätt tungt när jag sprang häromdagen, benen kändes tunga och jag stannade och gick emellanåt. Jag har alltid känt mig besviken på mig själv om jag stannat och gått förut, eller om jag springer för långsamt, men jag har ändrat på det. För det första så springer jag inte på tid längre, jag har på min Runkeeper i bakgrunden för jag vill ändå kunna registrera mina rundor och se hur långt jag sprungit och i efterhand se vilket tempo jag höll. Dock vill jag inte ha en röst som "jagar mig" varje kilometer, så jag har stängt av ljudet på appen. Man är tillräckligt prestationspressad i allt annat man gör, jag vill bara få in vanan och tycka att det är kul att springa just nu. Och svettas, jag älskar att svettas mycket när jag tränar! 

» Här är jag ute och springer en mil och jag fokuserar bara på de få stegen jag stannar och går «

Jag tänkte jättemycket på det här när jag sprang sist, för jag var verkligen tung i benen och hade inte tränat så mycket som vanligt förra veckan eftersom jag åkte iväg så jag kände verkligen att detta passet behövde vara ett ordentligt pass, därför kände jag mig dålig när jag behövde stanna och gå några steg emellanåt. Men jag kom snabbt på hur dumt det är att känna så. Här är jag ute och springer en mil och jag fokuserar bara på de få stegen jag stannar och går. Helt fel fokus! För det första tar det enormt med energi att klanka ner på sig själv, för det andra så är jag ju faktiskt ute och rör på mig och sitter inte hemma i soffan - heja mig! (inte för att det är något fel i att ha en soffdag hemma heller) För det tredje så kommer inte den negativa energin att bidra till någonting bra alls. För allt handlar ju om dagsform - hur mycket du sovit, vad du åt igår, hur du mår osv. 

Tips på vad du kan göra när du inte har din bästa löprunda: Håll ett lägre tempo men träna på löpteknik och/eller  fokusera på andningen. Oftast går det mycket bättre än vad det känns. 

Min runda i lördags kändes som sagt inte så bra de första kilometrarna. Det var en helt ny runda för mig, ganska backig, men fick ändå en ganska bra tid tycker jag och genomsnittstempot var ju helt okej med tanke på att jag stannade och gick ett par gånger. Jag var jättenöjd med mig själv efteråt, trots att jag gick.