Thailand 2018
Heeeeej på er! Nu var det riktigt längesen jag skrev något, men nu är jag hemma igen sen en och en halv vecka tillbaka. Jag blev sjuk direkt när jag kom hem och låg deckad i en hel dag, jag sov mest hela tiden och kunde inte äta för jag var så illamående. Nu är jag sjuk igen vilket är fruktansvärt frustrerande för jag blir verkligen aldrig sjuk annars, det händer i alla fall väldigt sällan.

Under semestern har jag varken haft tid eller lust att blogga, vi har haft det helt fantastiskt bra och jag längtar tillbaka hur mycket som helst. Jag ville verkligen inte lämna, samtidigt fanns det såklart saker jag längtade till hemma. Familjen, kompisar, kollegor, klubben och svenskt kaffe såklart ;) Denna semestern var viktig för mig, jag kände att jag behövde komma iväg och jag lämnade jobbet hemma för en gångs skull. Jag var ganska trött på allt när vi åkte och när jag kom tillbaka var jag taggad på allt! Batterierna var fulladdade liksom.

Varje dag i Thailand såg i princip likadan ut. Vi gick upp kl. 6.30 och åt en liten yoghurt för att ha något i magen inför morgonträningen. Vi tog moppen 3 minuter ner till gymmet och tränade mellan 7-9 varje morgon utan söndagar för då var gymmet stängt. Vi tränade på Pinyo Muay Thai på Koh Samui och blev under dessa två veckor väldigt kära i stället och personerna där, nästan som en extra familj. Tyckte vi i alla fall, det gjorde nog inte dom haha. Det är ju lågsäsong i Thailand nu så det var flera morgonar som jag och pappa var ensamna på passen, väldigt kul för då fick vi all uppmärksamhet och vi lärde känna tränarna väldigt bra.

Träningspassen såg ut såhär:
♥ 15 minuter hopprep
♥ 30-45 minuter uppvärmning - alla möjliga övningar och som avslutning: 100 sparkar, 100 knän, 100 frontkicks, 50 armhävningar, 50 situps och 30 burpbees. Ibland slapp vi burpbees ;)
♥ 3 ronder sparring
♥ 3 ronder mitts med tränare
♥ 3 ronder teknik
♥ Fys

Sen köpte jag PT-pass varje dag och körde en timme på eftermiddagen också. I mellan åkte vi hem och käkade frukost (världsklass på hotellfrukosten), solade en timme eller två, käkade lunch och sen vilade vi oftast en stund på rummet innan mitt eftermiddagspass. Det var så billigt med PT-pass där nere så jag tyckte att det var lika bra att passa på. Jag är så glad att jag gjorde det! Otroligt bra mittshållning, värdefulla tekniktips och clinch.

Jag hade samma tränare båda veckorna och han hittade vad jag behövde öva på och utmanade mig och min kondition varje pass. De första passen klarade jag av utan några större problem, men ju mer vi körde desto mer ökade han och till slut låg jag där som en blöt fläck på marken haha. Han frågade såklart "why no power?", "you tired!".. Jag tyckte att det var ett bra tecken att min power var slut efter två timmar, då har jag ju tagit ut mig? Haha. Det förvånade mig att jag inte påverkades mer av värmen, jag var verkligen inställd på att det skulle vara jobbigare. Jag föredrar nästan den värmen, för då behöver inte kroppen anstränga sig så mycket för att komma igång, som den får göra här hemma. Jag upplevde nämligen att jag orkade mer på passen i Thailand trots att de var längre och mer intensiva.

Både jag och pappa krigade verkligen oss igenom passen och gav vårt absoluta max varje pass. Jag är så imponerad av pappa, dels för att han över huvudtaget ville åka med på en sån här resa och för att han klarade av att gå upp tidigt varje morgon i två veckor och köra så hård träning som det är här nere. Det är inte alla pappor som skulle klara det, men jag är så glad över att vi delar hobby och fick denna resan tillsammans. Förutom träningen så åkte vi och kollade på Big Buddha, kollade på thaiboxningsgalor på kvällarna, hängde med två svenska killar (en från Varberg) som vi lärde känna där nere och testade massa coola matställen där alla locals käkade, gick på marknad och tog moppen ut på lite olika ställen. Och just det, sen tatuerade vi oss också sista dagen ;)

Jag sa att jag skulle fota massor, men jag har faktiskt inte fotat så jättemycket utan mest filmat våra träningspass, men här kommer lite vanliga semesterbilder. Kändes lite taskigt att lägga upp massa sol & bad bilder när man visste vilket skitväder det var hemma, så det har varit sparsamt med strandbilder både på Facebook och Instagram :) Har inte laddat in bilderna från telefonen än så det får bli några fler Thailands-inlägg :)