Det här med mål
Appråpå det jag skrev i mitt inlägg för någon vecka sen med ångest och oklara mål... Jag fick en förfrågan om jag vill ställa upp i en tjejgala i oktober och jag tyckte att det lät alldeles för kul för att tacka nej. En gala med bara brudar, ska bli så häftigt! Det krävs ett mål för att tagga till, så är det bara. Nu behöver jag inte tänka så mycket utan bara kötta på, jag behövde det för mig själv och för att hålla mig sysselsatt. Såå... just nu är det många svettiga timmar i träningslokalen som står på agendan och veckan som gått har bestått av dubbla pass alla dagar förutom tisdag som jag tog helt ledigt från träningen. Igår var det sparring och det kändes skit. Jag bad en av mina coacher om tre saker att fokusera på under passet, för annars går jag bara dit och vevar utan någon som helst plan. Summan av det blir att jag inte kan avgöra om passet gick bra eller dåligt eftersom att jag inte kan säga om jag gjorde det jag tänkt eller inte.  

Jag fick dessa saker att fokusera på: 
1) Ha en plan. Sparka inte bara runt och slå som en virvelvind. Sätt det du vill sätta ordentligt och mena det du gör.
2) Hitta lugnet när pressen kommer.
3) Fokusera mer på att inte ta slag på guarden utan undvik dom helt. 

Jag skickade en update efter passet på hur det gick.. 
↑ Blockade mer än vanligt
↑ Hårda frontsparkar (enligt Antonia)
↑ Hårda högersparkar (enligt Erik)
↑ 
Hade kanske inte en tydlig plan, men jag försökte tänka smartare.. lyckades vissa ronder, andra inte lika bra. 
↓ Duckade inte ett enda slag 
↓ Bröt ihop när pressen kom
↓ Hade inte så mycket ork

Orken berodde på att jag åt typ 1400 kalorier igår och förväntade mig att jag skulle prestera. Jag började med Lifesum appen i veckan och var lite försiktig med allt jag stoppade i mig. Jag har riktiga problem med hur jag skall äta i kombination med träningsdosen, speciellt när man skall gå ner i vikt (för matchen) och samtidigt äta rätt för att orka dubbla pass. Lucky me så har vi en kille på klubben som jobbar som PT som erbjöd sig att hjälpa mig. Så inför denna matchen kommer jag att äta mig ner till min vikt och förhoppningsvis slippa de vidriga timmarna i bastun kvällen innan. 

Idag har jag ätit betydligt bättre. Frukost, lunch och middag plus två mellanmål. På lunchen körde jag trappmaskinen 10 minuter (den dödar mig alltså, 10 minuter och jag är helt sjöblöt) sen körde jag ben, mage och rygg. Nu ikväll var det clinch och det gick helt okej. Inte favvopasset, men som jag behöver det! 

Imorgon är det fredag! Bästa dagen ♥ Natti!
Här är en bild från sparringen från förra veckan som gick betydligt bättre. Oskar fotade ett krig mellan mig och Marcus, jag väljer den där det ser ut som att jag är bra... ;)